Mohd Noor Shawal Mohd Noor Shawal Author
Title: 8 Khasiat 'WOW' Terung (No 8 Penting Untuk Lelaki)
Author: Mohd Noor Shawal
Rating 5 of 5 Des:
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ اللهم صل على محمد وآل محمد السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه 1- KAYA ZA...
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

1- KAYA ZAT BESI:  Dengan kandungan zat besi yang tinggi, ia membantu anda sihat dan kuat. Tidak kiralah dimasak dengan cara apa sekalipun, dipanggang atau dibuat ulam, ia paling baik untuk kesihatan tulang dan mencegah anemia.
2- RENDAH KALORI: Terung adalah sayur yang rendah kalori dan bebas lemak. Jika ingin berdiet, dengan makan terung anda lebih kenyang sepanjang hari.
3- TINGGI SERAT:  Kandungan serat yang tinggi baik untuk membantu sistem penghadaman. Pengambilan terung secara rutin dikatakan mampu mencegah risiko kanser usus.
4- MENJAGA KESIHATAN JANTUNG:  Terung mengandungi bioflaconoid yang tinggi dan ia baik untuk kesihatan hati, mengawal tekanan darah tinggi dan meredakan stres. Masa yang sama membantu menurunkan kadar kolestrol jahat yang berisiko membahayakan jantung.
5- MENCEGAH DIABETES: Terung juga mempunyai serat yang tinggi, rendah lemak dan karbohidrat. Tidak hairanlah ia membantu mencegah anda dari diabetes.
6- TULANG LEBIH SIHAT DAN KUAT: Kandungan kalsium dalam terung boleh menguat sendi dan tulang.
7- MAKANAN OTAK: Kandungn nutrisi phytic dalam terung adalah salah satu nutrisi yang sangat diperlukan oleh otak. Jadi anda tidak perlu fikir lagi, makan sahaja terung untuk otak yang cergas dan sihat.
8- BAGUS UNTUK LELAKI ?: Banyak kajian telah membuktikan bahawa flavanoid dapat merawat serta mencegah masalah ED atau mati pucuk, apa yang menarik adalah, flavanoid yang sama terkandung dalam Terung. 

اللهم صل على محمد وآل محمد
(Allahumma salli 'ala Muhammad wa ali Muhammad)
سُبْحَانَ اللّهِ وَ بِحَمْدِهِ ، سُبْحَانَ اللّهِ الْعَظِيمِ
(SubhanAllahi wa biHamdihi, SubhanAllahil adzim)
سبحانك اللهم وبحمدك أشهد ان لا إله إلا أنت أستغفرك وآتوب إليك
(Subhanakallahumma wabihamdika asyhadu allaailaaha illa anta astaghfiruka wa atuubu ilaika)

About Author

Advertisement

Post a Comment

 
Top