Teh Hijau mampu kempiskan perut buncit dalam masa seawal 3 hari?

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

heiii.. ni nak kongsikan satu bende hari ni.. tak sangka pulak teh yang shawal suka minum ni rupanya boleh kempiskan perut buncit.. huhu.. shawal suka teh hijau ni.. tapi shawal jarang minum, shawal akan minum teh hijau ni bila shawal betul betul stress atau ada pape masalah ke apa ke mesti akan terus ke dapur dan buat teh hijau ni.. shawal fikir teh hijau ni boleh rilekskan otak je, tak sangka boleh kempiskan perut, kalau dah lama tahu boleh lah minum setiap hari.. hehehe.. In Shaa Allah mulai lepas ni nak minum teh hijau ni tiap tiap hari.. Rasa dia memang pelik kalau korang yang baru mula minum teh hijau ni, tapi lama-lama akan okey punya.. so jom baca di bawah apa yang menyebabkan teh hijau mampu kempiskan perut buncit dalam masa seawal 3 hari.. ^^
  1. Antioksidan Teh Hijau 100 kali lebih berkesan berbanding vitamin C dan 25 kali lebih kuat dari Vitamin E dari segi perlindungan sel dan DNA daripada kerosakan oksidan
  2. Teh Hijau Dan Jus Limau Nipis Untuk mengempiskan perut, selain menjaga pemakanan dan bersenam secara teratur, Ibu boleh mempercepatkan proses tersebut dengan mengamalkan minum teh hijau. Sejak dahulu lagi, teh hijau disebut sebagai minuman pelangsing kerana memiliki kandungan Catechin yang berupaya meningkatkan pembakaran lemak, sekali pun sewaktu Ibu tidak bergerak. Catechin adalah sejenis polifenol yang terdapat di dalam daun teh yang memiliki sifat sebagai antioksidan.
    Ibu disarankan meminum teh hijau
     selepas makan makanan yang berlemak. Kaedah ini sesuai untukibu yang tidak menyusukan bayi dengan susu ibu. Selain mengamalkan minum teh hijau, minum minuman yang masam akan menggalakkan pembakaran lemak di dalam tubuh. Amalkanlah minum air limau nipis atau jus oren segar sebaik-baiknya tanpa gula.
  3. Selepas makan amalkan meminum Teh Hijau atau Teh Cina tambah dengan serbuk Kayu Manisdan Madu
  4. Teh ini berkhasiat menyembuhkan berbagai macam penyakit dan memiliki banyak kandungan zat anti oksidan. Rajin minum teh hijau dapat menurunkan berat badan secara alami dan melangsingkan perut.
    Bahan-bahan yang Anda perlukan adalah segelas teh hijau tanpa gula atau segelas air hangat
    ditambah dengan perasan jeruk nipis. Setelah menambahkan ekstrak jeruk nipis Anda boleh amalkan ramuan ini secara teratur satu kali sehari secara rutin.
  5. Menurunkan Berat Badan

    Teh hijau mempercepatkan proses pembakaran kalori dengan menghalang penyerapan lemak arteridan kolesterol. Satu penyelidikan yang di buat oleh International Journal of Obesity telah membuat kesimpulan berdasarkan kajian mereka bahawa ekstrak teh hijau mampu meningkatkan pembakaran kalori dan lemak dalam badan.
    Menurut Journal Amerika berdasar kajian klinikal Nutrisi bahan perangsang di dalam teh hijau mampu meningkatkan kadar metabolisme dan memberikan tenaga. sekaligus membantu menurunkan berat badan
     jika diamalkan setiap hari.
    Teh ini amat sesuai untuk membakar kalori  dengan menghalang penyerapan lemak arteri dan kolesterol. Teh hijau juga membantu meningkatkan tenaga secara menyeluruh dan juga untuk
    mengurangkan selera makan. Teh hijau sangat terkenal dalam kalangan orang Jepun, dan ia juga dikatakan dapat membantu kita meredakan tekanan (stress).
    Satu penyelidikan yang di buat oleh International Journal of Obesity telah membuat kesimpulan berdasarkan kajian mereka bahawa ekstrak teh hijau mampu
     meningkatkan pembakaran kaloridan lemak dalam badan. Selain itu antioksidan yang terdapat di dalam teh hijau boleh membnatu mencegah kanser dan  juga penyakit jantung.
  6. Teh hijau akan membantu proses metabolisme alami tubuh dan membantu membakar lemakyang berkumpul di perut, paha, lengan dan bagian-bagian yang mudah menampung lemak dalam tubuh. Amalan rutin teh hijau per hari untuk membakar hingga 70 kalori dalam satu hari saja dan membantumenurunkan berat badan hingga 7 kg dalam satu tahun. Meskipun sedikit, Anda dapat menggabungkan diet dengan olahraga teratur dan menghindari makanan berlemak.

Okie semua apa yang anda perlu buat sekarang adalah pergi mana-mana pasaraya dan dapatkan Teh Hijau berdekatan. :-)
kebaikan teh hijau kempiskan perut buncit muhafis wordpress
manfaat teh hijau untuk kempiskan perut buncit lelaki dan wanita selepas bersalin
SUMBER

3 comments:

Nurhuda Ismail said...

hey , fav kita sama. kalo minum teh hijau perut terus meragam, then lepas tu rasa kosong je perut.

Kim Chaa said...

Teh hijau sedap walaupun rasa dia aneh .. :D

Mohd Noor Shawal said...

@Nurhuda Ismail hahaha.. sama ar! ^^

@Kim Chaa amboii 'aneh' ya.. hahaha.. betul betul, tapi sedap.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 photo p18_zpsnhtphbmr.png